OBİ'de Altıncı Gün


Bugün güne Nesrin hocamızla başladık.
Bize verdiği tabletlerle çocukların oynayabileceği örnek mobil uygulamaları keşfettik.     
 

Bir çok ebeveyn mutlaka şunu düşünüyordur: "Dijital oyunlar zararlı ve çocukların çok zaman geçirmesi uygun değil. Yada ben nasıl uygulama seçeceğim?"

Bir yandan ebeveynlere hak verirken bir yandan da bu teknolojiden geri kalmamamız ve çocuklarımızı mahrum etmememiz gerektiğini düşünmekteyim.

Bu noktada Nesrin hocamızın  bize gönderdiği "Mobil Uygulama Değerlendirme Formu" uygulamaları incelerken belki yol gösterici olacaktır.
Aşağıda size bir kaç örnek uygulama sundum.



Peki tüm bunlarını şığında dijital oyunlarda yetişkinin rolü nedir?
Eşlik etmek mi yasaklamak mı gerekir?

Sibel hocamızla ise bu soruların cevabını aradık.

Yetişkin rolü 4 gruba ayrılmakta,
Kısıtlayıcı Aracılık
Aktif Arabulucu
Birlikte Oyun
Ebeveyn İzleme

Ayrıldığımız 4 grupta tüm bu yetişkin rollerini dramatize ettik. Bizim grubumuz Aktif Arabuluculuk rolünü üstlendi.

Öğleden sonraki oturumda ise Teknokent'te Maker atölyesini keşfe çıktık. Atölye içerisine girdiğimizde bizi bir çok kodlama robotu ve 3D yazıcılar beklemekteydi. 






Belki de cevap veremediğimiz sorulardan biri de şu: "Kodlamayı küçük çocuklara nasıl öğretebiliriz?",  Cevap: "Bilgisayarsız."
Nasıl mı? Matematiksel kavramları kullanarak.


Bu atölye, erken çocuklukta matematik çalışan biri olarak bana bir çok fikir vermiş bulunmakta. 
En yakın zamanda bununla ilgili çalışmaları planlamayı amaçlıyorum. 


Yorumlar

Popüler Yayınlar